20 July 2007

'Lurah Dendam'

BERLIN: AL-kisah di khabarkan seorang pemandu bas Jerman mengugut melempar keluar kerani jualan berusia 20 tahun dari basnya di bandar Lindau kerana menyifatkan pakaian wanita berkenaan terlalu seksi, lapor akhbar. “Tiba-tiba dia menghentikan bas. Dia membuka pintu dan menjerit pada saya, ‘Lurah payu dara awak memesongkan perhatian saya setiap kali saya memandang cermin dan saya tidak boleh memberi tumpuan kepada jalan raya. Jika awak tidak duduk di mana-mana, saya terpaksa melempar awak keluar’,” kata wanita yang dinamakan sebagai Debora C.Wanita terbabit, yang gambarkan disiarkan dalam akhbar Bild memakai baju ketat dengan leher luas, berkata dia bergerak ke tempat duduk lain tetapi terhina dengan tindakan pemandu bas itu.Bagaimanapun, tindakan pemandu berkenaan dipertahankan syarikat bas. – Reuters